top of page

?בעלי עסקים,מתי והאם כדאי לשקול מיתוג מחדש

מישהי שאלה אותי היום "את באמת יוצאת מחדש עם מיתוג חדש לעסק, בכל שנה??"

 
מיתוג

התשובה שלי היא - כן ולא.

לא מיתוג מחדש, זה משהו ששווה לשקול אחת לכמה שנים, לדעתי לא פחות מ-5. אבל כן - ריענון עיצובי ושידרוג,

בהתאם למיתוג הקיים. אז כדי לעשות פה קצת סדר:

1. מה זה מיתוג?

עיצוב גרפי הוא רק החולייה האחרונה בשרשרת למיתוג עסק. עסק ממותג הוא מוכר יותר, יש לו זהות ומסר ברורים לעולם, והוא מזוהה יותר טוב עם קהל היעד שהוא פונה אליו. למה הכוונה? קחו לדוגמא מסאג'יסטית. ישנם הרבה מטפלים בעיסוי בשוק, אז איך נדע למי מהם כדאי לי לפנות?

המטפלת יודעת טוב יותר מכולם לאיזה קהל יעד היא פונה - האם זה רק לנשים, או גם לגברים? האם יש לה התמחות בסוג מסויים של טיפול (לדוגמא, עיסוי לספורטאים) או שיש לה העדפה לסוג מסויים של טיפול? האם יש לה ניסיון ספציפי בפיתרון בעיות מסוג מסויים?

אחרי שנברר במה בעל העסק נבדל ממתחריו בשוק, ולאיזה קהל יעד הוא פונה, ננסח את זה במילים כרעיון וכמסר. ואז - נתחיל "לתפור לו חליפה" של עיצוב גרפי, שישקף את המסר הזה, ויראה בכל חוצות העיר: לוגו, שילוט, ניירת, אתר, רשתות חברתיות...בכל מקום אותה שפה, אותם פונטים, אותם צבעים. עד שיזכרו אותו!

2. אז מתי כדאי לעשות "מיתוג מחדש"? ומה זה בכלל?

כשהמסר משתנה - קצת או הרבה...כדאי לבדוק את הנושא לפחות פעם בשנתיים.

האם הכנסתם שירות חדש לעסק? האם התחלתם לפנות לקהל יעד אחר? האם העסק לכם עבר לפעול באיזור אחר?

ואולי...שמתם לב שבחצי שנה האחרונה, אתם מתמקדים יותר בסוג מסויים של שירות, ואפשר לומר שאתם יותר מנוסים ומבוקשים בתחום הזה?

ועוד משהו. יכול להיות שבעצם, אף פעם לא עשו לכם מיתוג כמו שצריך. הרבה פעמים אנשים פותחים עסק קטן, וכדי לחסוך בהוצאות, פשוט "זורמים" עם מה שיש....מכינים "לוגו" לבד, או נעזרים בבת של חברים, מדפיסים כרטיס ביקור סטנדרטי שנראה להם מספיק בבית דפוס, ומפרסמים בכל מיני מקומות באינטרנט, עם איזה תמונות שנראות להם באותו רגע. התוצאה - חוסר אחידות, והמסר שמתקבל, עלול להיראות לא רציני...

ודבר אחרון - יתכן שאתם חברה שקיימת כבר הרבה זמן בשוק, ויש לכם מותג מבוסס ומוכר, שמזוהה עם החברה ועם קהל היעד אבל...הוא כבר קצת מיושן, נמאס לכם ממנו, אתם רוצים להתאים אותו להיום, לעדכן לרענן ו"להצעיר" אותו.

זה הזמן למיתוג מחדש!

3. אז מה עכשיו? נשנה הכל? את השם, את הצבעים, את הסמל, את הפונטים?

ברוב המקרים, התשובה היא לא! אם מעולם לא נעשה לכם מיתוג באמת, ואין לכם לוגו שאתם אוהבים ושכולם מכירים, אז כן. אבל אם יש לכם מיתוג קיים ומוכר, צריך רק לשנות אותו טיפה, לרענן אותו. אולי להוסיף לו סלוגן חדש, אולי לפשט ולנקות אותו קצת, אולי לרענן את הפונטים...

כדי שיתאים למסר המדוייק ולזמן הנכון. כל מקרה לגופו.

ובאשר אליי? אני מעצבת כרטיס חדש בכל שנה, כי אני נהנית מזה! אני אוהבת לרענן, להשתפר ולחשוב מחוץ לקופסא, ולהוציא כל שנה כרטיס יותר ויותר מוצלח. כי בעסק שלי, כרטיס הביקור שלי הוא כרטיס הביקור שלי!

אבל מיתוג? בשנים שהעסק שלי קיים, הוא עבר בעצם פעמיים מיתוג מחדש. בפעם הראשונה אחרי שנה - כשהחלפתי את שם העסק ובשנה שעברה - כשהוספתי לעסק בעצם מותג משנה , הלו היא שיטת create to go שפונה לעסקים שאוהבים לעבוד "ת'כלס" ולקבל תוצאות בשטח - מהר ובדיוק כמו שהם מצפים ומדמיינים.

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
bottom of page